YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

VİŞNE REÇELİ TARİFİ


Hayırlı günler dilerim hepimize....
Daha önce burada yayınladığım şeftali reçelini yaptığım gün vişne reçelide yapmıştım....
Reçel yaparken çok fazla yapmıyorum....
Dondurucuya bu sene bolca vişne koyduğum için (her ne kadar kış gelmeden stoğu azaltsamda)reçel bittikçe yapıyorum...
İlk yaptığım reçeli hafif tarif arkadaşımdan alıp yapmıştım...
Daha sonra kimi zaman tarife uyarak kimi zamanda aklıma estiği gibi yaparak defalarca reçel yaptım...
Aslında reçel yapmak çok zor değilmiş senelerce niye hiç denememişimki:(((((
Neyse tarifimize geçelim dilerseniz...
1 kase vişne
Aynı orandan biraz az şeker
1 tane limon tuzu
Vişnelerin buzu çözülünce şekeri ekleyip ocağa koydum altını hafif açtım...
 Kaynamaya başlayınca biraz kıstım arada köpükleri aldım indirmeye yakın bir tane limon tuzu koydum...
Biraz daha ocakta tuttuktan sonra ocaktan aldım...
Reçelin kıvamının çok fazla koyulaşmadan ocaktan almak lazım reçel durdukça kıvamı koyulaşıyor...
Afiyet şifa olsun....




13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık en sevdiğim reçel vişne reçelidir bayılırım....

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle çok pratikmiş :) bende geçenlerde dolabımız meyve doluyken plansız bir yolculuğumuz oldu hepsini alıp buzdolabı poşetine koyup, döner dönmez karışık meyve reçeli yaparsın afiyetle yersin :) bizimde reçel ile tanışma hikayemiz böyle. Bahsetmişken bir gün blogda tarifini veriyim artık değil mi ;)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel,benim de dondurucu da vişnelerim durup duruyor.Çıkarıp taze taze yapayım,ellerine sağlık.Afiyet olsun...http://benbuara.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Hanifecim yorumun daha once onaylanmisti ikinci yazdigini sildim, yorumlara baktim orada duruyordu haber vereyim istedim. Sadece seni facebook da bulamadim, sanirim bende ekli degilsin. Selamlar..

    YanıtlaSil
  5. en sevdiğim reçeldir, harika rengine bayılırım eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. en güzeli azar azar yapmak tazecik yemek..
    ellerine sağlık ablacım.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. nede güzel görünüyorr elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık :) ben yeni yeni başladım bu mutfak işlerine umarım elimin lezzeti güzeldir :)
    sayfamada beklerim nevraarwen.blogspot.com
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. süper görünüyor.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. çok severim, ekşi ekşi.. ama çekirdeklerini çıkarmak biraz zor geliyor:( ellerinşze sağlık, harika bir rengi var..

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık.En sevdiğim reçeldir vişne reçeli

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık bizim evde de en sevilen reçellerdendir bu sene yapamadım Bu tabağı alsam :) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Elinize saglik bende deniyorum simdi

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için çok teşekkürler